Wednesday 13 June 2012

Skala Cinta Bab 2


        Tidak selasai di hari pertama, tugas Amar sebagai urusetia di bawa pula ke hari kedua. Hari ini MSK(majlis suai kenal) dijalankan. Teringat kenangannya disaat pertama kali dia menjejakkan kaki di syurga lanjutan ilmu ini.. kena kenalkan diri lah.. ada seminar lah.. ada game itu ar.. game ini ar..hurm..  tapi di sini tak ada aktiviti senior membuli si adik bawahan umur ini tau (junior). Kami baik-baik jew.. skema betol aku!!, cerita Amar.
“ sekarang tiba masa aktiviti berkumpulan, untuk setiap kumpulan akan mempunya seorang senior sebagai panduan dan rujukan kepada kamu semua”.  Encik Mior iaitu pensyarah kolej menunjukkan muka seriusnya sambil membentangkan tugasan untuk adik junior yang baru melangkah masuk kesini.
“urm!!”. Terkezod dan menjeling Amar bila menyedari yang dirinya kini menjadi senior kepada kumpulan budak sepatu itu, hahah! Lekat nama sepatu sebagai gelaran yang Amar selitkan kepadanya.
“hei! Sepatu, boleh kew jawab soalan tu??”. Amar yang bertanya dan sengaja menunjukkan act koncannya pada insan yang sedap dipandang mata itu.
“hah! Sepatu?? Nama aku U-ma lah!, huh!”. Angin dingin pulak si adik molek junior  kita nie bila mendapat usikan ringan sama Amar.
“ok..ok.. abang dah tahu.. adik boleh jawab kew??”. Amar yang buat-buat baik bertanyakan sekali lagi  kepadanya yang sedang khusyuk memahami soalan.
“hah?? Lagi satu tak payah ar nak abang adik pulak.. kau aku sudah ar, kau pon bukanya tua sangat dari aku”.
Oiiiiiii...ttt!! tegas kata-katanya sama Amar,  bila memannggilnya adik. Kurang hajak tol!, Ni kalau dibawak berunding nie mesti sampai subuh pon tak ada kata putus. Pucuk dicita ulam mendatang, hidup Amar memang pantang  kalau dah bertemu insan seperti ini.. sampai habis sem dia akan mengusik si insan yang bernama U-ma itu. Siap sedia jelah...
“ish!! U-ma sopan lah sikit  dengan abang senior kita ni.. sorry abang..”. Amira, iaitu rakan kepada U-ma menasihatkan U-ma yang tak kena tempat anginnya.
“takpe, takpe dik. Abang tak kesah..” Amar yang mengulum senyum melihat gelagat U-ma yang berperangai sebegitu.
Sekarang Amar sudah mengetahui.. apa nak panggil dia, panggil sahaja U-ma!. cute panggilan tu. Kenapalah.. tiba tiba Amar suka kacau si tubuh kecil itu. Dia tu dah ar kerek sikit, kasar.. kuang hajak! memang susah jika mahu melihat dia berlemah lembut. Orang lain bukannya berani tampil kehadapan dan nak bertegur sapa sama si dia, Amar sahaja yang sewel sikit nak kacau dia. Amar kacau dia, bukan sebab dia suka  insan yang panggilan U-ma itu.. Amar suka melihat si gadis itu melahirkan muka jelingnya sambil marah itu’, macam kucing yang tak dapat freaskiss!.


No comments:

Post a Comment