Friday 13 July 2012

CARA HILANGKAN BUFFERING/LOADING DI YOUTUBE


Assalamualaikum dan salam sejahtera

             Entry ni khas aku buat kepada sesiapa sahaja yang sudi menjenguk blog ni..huhu..sebelum ni kalau korang perasan  aku  ada tunjukkan  cara untuk download video dari youtube tanpa guna software kan? kalau ada sesape yang xbaca lagi bolehla klik link ini untuk membacanya http://kertasrenyuk91.blogspot.com/2012/07/cara-mudah-download-video-dari-youtube.html#comment-form

      ok hari ni aku nak berkongsi  lagi dengan korang tentang cara cara untuk hilangkan buffering di youtube, atau sekurang2nya dapat melajukan loading di youtube...haa suka x?suka x?haha..aku percaya ramai yang mengeluh bila sesuatu video tersekat disebabkan  buffering berlaku dan secara x langsung akan menggangu  keghairahan korang nak menonton sesuatu video tu kan2?xpe2 aku faham..heheh

Betol ke ni??atau temberang je kuat ni??

Okla secara jujurnya first time masa aku try guna teknik ni mmg betol2 menjadi(buffering/loading langsung tiada!!) walaupun line internet masa tu mcm kura2 yang berlari(cepat sikit dari kura2 berjalan).Tapi dah lama2 tu dah xjadi,,tp ia hanya dapat mempercepatkan video je..sbb mungkin ianya adalah trial je..walaubagaimanapun korang boleh je mencubanya manala tau kot2 menjadi mcm aku dulu ke..best tau masa tu,,hehehe..

Ok xpayah buang masa lagi jom buat sekarang..MEMANG SIMPLE..mula2 korang kene guna GOOGLE CHROME

First korang pegi kat browser dan taipkan www.youtube.com/html5 pastu tekan enter-> kat bawah sekali cari join the html5 Trial->klik join the html5 Trial tu->pastu bukak youtube mcm biasa dan saksikan keajaiban berlaku!(video berjalan tanpa buffering)..itu je..mudah kan?haha mmg mudah..

Dulu aku buat mmg menjadi tp korang plak aku xtaula..mintak2 jadila ye,hahaha..tp kebiasaannya first time buat mmg jadi..ok SETEL..macam biasa kalau ada ape2 kemusykilan ajukan je pertanyaan korang kat ruangan komen ye ye..ok jumpa lagi di lain2 entry  akan datang,,salam..PEACE NO WAR.. :)

~ZasS~

Owner 2

No comments:

Post a Comment