Sunday 8 July 2012

CARA MUDAH DOWNLOAD VIDEO DARI YOUTUBE TANPA GUNA SOFTWARE.



 Assalamualaikum..

Haa kali ni aku nak tunjukkan teknik yang aku guna sendiri untuk download video dari youtube tanpa menggunakan software..Yela, sebelum ni kan ramai yg guna software mcm IDM dan mcm2 lagi kan..tetapi teknik yang aku nak  tunjukkan ni mmg aku guna skrg dan mudah je.. aku pun cari kat youtube je,pastu aku share la dgn korang,,jadi korang  xperlula buang byk masa lagi cari benda yang sama..sharing is caring kan.. :)

Ok yang ni xde tutorial gambar tau..mudah je..yang penting korang kene ada MOZILLA FIREFOX..

First,pegi ke tools->add ions->pegi ke ‘search’ belah atas kanan dan taip downloadhelper 4.9.9(simbol bola2 kecik)->pastu bila dah keluar,dan nmpak simbol yang betol,,then klik je install..

Itu je..sekarang ape lagi..pegi bukak youtube dan play kan sekejap pastu pause kan..lepas tu korang cari simbol downloadhelper tu sama ada di atas belah kiri atau kanan belah bawah(sesetengah laptop xsama kedudukannya)..jika korang nak download korang klik je kat simbol tu dan pilihla saiz sama ada 240 atau 360 ke itu terpulang pada korang..pastu save kat mana2 tempat mcm biasa korang buat sama ada nak simpan kat desktop ke,dokumen ke terserah..pastu tekan save dan SETEL..mudah je..kan3?:)

Kepada yang nak buat tp masih blur2 lagi tu, jangan segan silu nak bertanya..kalau ada pertanyaan,silakan ajukan pertanyaan korang kat ruangan komen di bawah..Malu Bertanya Sesat Jalan..hahaha..ok jumpa lagi di entry yang akan datang..
~ZasS~
Owner 2

3 comments:

  1. owh bgini cara nya lagi ya.. saya selalu guna youtube downloader... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. software youtube downloader pun ok jgk..saya dah malas nak pakai software2 ni,sbb dah byk sangat..sbb tu sy guna teknik tanpa software macam kat atas tu je..:)

      Delete
  2. info yg sngt berguna terima kasih bro..

    ReplyDelete